Головна » 2015 » Лютий » 16 » ІНТЕРАКТИВНА МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ
14:24
ІНТЕРАКТИВНА МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ

 

Сучасна професійна підготовка майбутніх спеціалістів будь-якої галузі суспільного життя нерозривно пов’язана з поточним станом науково-технічного розвитку людства. Впровадження інтерактивних засобів пошуку, збору, обробки, аналізу та використання інформації посідають провідне положення в системі навчання у вищій школі. Їх включення в навчальний процес як необхідної частини сучасної освіченості молоді сприяє стимулюванню студентів до оволодіння власним фахом, викликає значно ширший інтерес до тих чи інших навчальних дисциплін, гармонізує особистісний розвиток молодої людини та адаптує її до самостійності в соціальному просторі. Недарма кажуть: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

Загальновідомо, що питання надійності, достовірності та актуальності джерел даних є ключовим у питаннях подолання інформаційної асиметрії. Викладачам навчальних дисциплін з метою сприяння отримання інформації студентами від першоджерел необхідно надавати рекомендації щодо найбільш авторитетних та достовірних інформаційних ресурсів, які можуть бути корисними при освоєнні певної дисципліни.

Наразі ключову роль у діяльності людства, в цілому, та побуті молоді, зокрема, відіграє глобальна мережа Інтернет, яка опосередковує сукупності найбільш популярних соціальних мереж, відкритих порталів та вільнодоступних енциклопедій, таких як YouTube, Facebook, Вікіпедія тощо. Значну частину вільного часу студенти проводять саме в соціальних мережах, тому в сучасні методи педагогіки вищої школи мають передбачати широке залучення інформаційних ресурсів Інтернету, в цілому, та соціальних мереж, зокрема, до навчального процесу.

Серед таких Інтернет-джерел варто пам’ятати не лише про відповідні офіційні сайти певних суб’єктів Інтернет-простору у визначених об’єктних сферах, але і про можливість вільного перегляду відкритих лекційних занять в мережі YouTube, реєстрації в наукових товариствах соціальних мереж (наприклад, товариство «Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського», «Національна академія наук України»). Як найбільш яскравий приклад, можна згадати про вільний доступ до редагування інформації статей вільної енциклопедії Вікіпедія на основі виваженої, об’єктивної та достовірної інформації авторитетних джерел Інтернету. Так, наприклад, на основі аналізу наповненості інформації україномовної версії Вікіпедії студентами з власної ініціативи було створено та відредаговано сторінку про зав. кафедри обліку та аудиту, д.е.н., проф., члена-кореспондента НААНУ Амбросова Володимира Яковича, деталі про яку можна знайти за посиланням: http://uk.wikipedia.org/wiki/Амбросов_Володимир_Якович.

Останнім інноваційним впровадженням в галузі популяризації інтерактивного вивчення економічних дисциплін стало відвідування Музею грошей Національного банку України, веб-варіант якого можна знайти на офіційному сайті НБУ за посиланням: http://bank.gov.ua/3dtour/#!prettyPhoto. Віртуальна екскурсія по музею відбулась в процесі вступного семінарського заняття 21-МН групи з дисципліни «Фінанси, гроші та кредит», яку викладає асистент кафедри обліку та аудиту Руденко Сергій Валентинович. Окрім голосового повідомлення «гіду» музею про ті чи інші експонати, сам викладач доповнював надану інформацію, систематизуючи її у комплексну історію грошових знаків України. Студенти із зацікавленням поставились до такої форми організації семінарського заняття з дисципліни, не приховуючи власного захоплення історією вітчизняної грошової одиниці та не соромлячись ставити питання щодо певних аспектів історії грошей в Україні.

Підводячи підсумок зауважимо, що інтерактивне вивчення навчальних дисциплін, в тому числі й економічних, нерозривно пов’язане із використанням інформаційних ресурсів Інтернет-простору. Тому викладання має здійснюватись таким чином, аби доступно, актуально та достовірно надати необхідний обсяг найважливішої інформації, навчити студентів правильно та раціонально здійснювати пошук даних для освоєння навчального матеріалу.

Переглядів: 533 | Додав: Elenapavlyuk88 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: